כיצד לבחור גן ילדים

או איך לשלוח את הילד לגן ולהמשיך לנשום סדיר
אין ספק שהרגע שבו אדם מקבל את הטייטל "הורה", זה הרגע שבו הוא יכול לדבר על החיים שלו במושגים של לפני ואחרי. שום דבר בחיים שהכרת עד אותו רגע לא דומה לחיים שאחריו. גודל האחריות, הדאגה האין סופית שנכנסת לחיי ההורה והאהבה הזו שאין מספיק מקום בגוף כדי להכיל. ואז זה מגיע- הטמגוצ'י הקטן שלך צריך ללכת לגן והרגשות מעורבים. מצד אחד יאללה יאללה טוס לגן, מצד שני לא בא לנו לחלוק את האוצר עם אף אחד. ואם כבר לחלוק אז או להתחפש לשיח או לשים על הגן מעקב של השב"כ. רגע לא קל לשחרר את הילד ועוד יותר לא קל לבחור לו את הגן המושלם. אז מה כדאי לבדוק כשמגיעים לבחון גן? ארזנו לכם כמה טיפים שאולי יקלו על המשבר.


השלב המקדים
לפני שאתם בכלל מגיעים לגן כלשהו, ערכו סקר סביבתי עם חברים בעלי ניסיון, אימהות בגני השעשועים, זרים ברחוב כדי לקבל מושג- איזה גן נחשב ונחשק ואיזה ביג לא לא. רצוי להתמקד בגנים הממוקמים גאוגרפית בקרבת מעונכם מהסיבות הברורות, אם כי בשביל גן שווה במיוחד, בדגש על במיוחד, שווה להשקיע נסיעה קלה.  אחרי שקיבלתם כיוון כללי הכינו רשימת שאלות קריטיות לגננת. אין לכם מושג מה לשאול- בשביל זה בדיוק המציאו את הגנים הציבוריים. אל דאגה זה לא מציק, אימהות ואבות רק מחכים לדבר על הילדים שלהם עם מישהו שמוכן להקשיב. כמובן שרשימת השאלות צריכה להיות רלוונטית לכם ולסדר העדיפויות שלכם. דוגמאות לשאלות- כמה ילדים יש בגן וכמה מטפלות, דעו שיש מינימום למס' ילדים על כל מטפלת המתחיל ביחס של 1:6 ועולה ככל שגיל הגן עולה. מה הוא סדר היום בגן? ממה מורכב התפריט? אם זו שנת גמילה- מה היחס של הגן לכך, ואחת השאלות הנוקבות ביותר כיום- האם יש שקיפות- משמע האם יש מצלמות בגן.


חותרים למגע
לאחר שהכנתם את עצמכם ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לדעת קבעו פגישה עם הגננת, או טוב יותר שתגיעו ללא התראה מוקדמת וספרו שבאתם לראות את הגן. ככה תוכלו להתרשם בזמן אמת לרגע מהגן, מהאווירה, היחס, דברים שאי אפשר לשאול. רק להרגיש. זה הזמן שלכם להרגיש את החיבור עם הגננת או המובילה של הגן ולהתרשם מהגן עצמו. מהפסיליטי. על מה חשוב להסתכל-

העיפו מבט על המצב התברואתי של הגן. ההיגיינה הבסיסית, האסלות והמראה הכללי.

מגוון הצעצועים והתאמתם לגיל הילדים.

מרחב הגן- האם הוא בטיחותי, נגיש, רחב, האם הוא מאובזר בציוד לגני ילדים איכותי.

החצר כל כך חשובה אז בואו נתמקד בה קצת יותר.


חצר הגן ומתקנים
לחצר הגן חשיבות גבוהה לא פחות ממתחם הגן הסגור. החצר היא חלק בלתי נפרד מהגדרת הגן וגן בעל חצר גדולה ומגוונת יעלה את הערך של עצמו באופן אוטומטי. החצר היא המקום של הזאטוטים לחקור, להתנסות, להעיז, לגדול. יש מגוון רחב של מתקני חצר למעונות יום בהן חצר הגן יכולה להתהדר כגון- מתקני טיפוס, מנהרות זחילה, מגלשות, נדנדות, או אפילו קונספט של חצר גרוטאות המפתח את הדמיון. כמובן בטיחות, בטיחות, בטיחות המתקנים.

בסופו של דבר, אחרי שתצפו בכמה גנים ותשנו על זה לילה או שניים או חודש תצטרכו לקחת החלטה. תהיו חזקים ואל תשכחו שהדבר הכי חזק שתוכלו להקשיב לו מתוך ים המידע שקיבלתם הוא האינטואיציה שלכם.

מאמר זה נכתב עבור
גן גנית

 

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות