בטיחות בגני ילדים

בטיחות

בשנים האחרונות חל מהפך משמעותי בכל מה שקשור לנראות של גני הילדים, לציוד שקיים בתוכם שהוא שונה באופן מהותי מכל הציוד שהיה בעבר בגני הילדים. הסיבה לכך היא שהושקעה מחשבה רבה בכל נושא בטיחות בגני ילדים ולכן כל ציוד שמותקן בגן או מוצב בו, מיוצר על פי תו התקן הישראלי המחמיר וזאת כדי להגן על הילדים בגנים. רכישת פריטים בעלי תווי תקן מתחילה מהמעונות לתינוקות ולפעוטים וממשיכה דרך גני טרום, גני חובה וגם בבית הספר.

בכל גן ילדים נערכת סקירה לקראת שנת הלימודים הבאה, כדי לראות מה חסר לילדי הגן. לעיתים יש לרכוש שולחנות צבעוניים חדשים, כיוון שכמה מהשולחנות הקיימים כבר אינם תקינים או שמחליפים את כולם. כמו כן במידת הצורך רוכשים כיסאות בטיחותיים חדשים ויציבים. זאת כדי למנוע מקרים שבהם גננות או סייעות נופלות עקב ציוד לא תקין ולכן לאחר המקרה ולאחר תקופת ההחלמה, הן נעזרות בסיוע מקצועי של עורך דין דיני עבודה אשר במידת הצורך מגיע עבורה תביעה נגד חברת הביטוח של המעביד, כיוון שמדובר בתאונת עבודה.

בטיחות של מתקנים בחצר

כל אחד מהמתקנים החדשים בחצר של גן הילדים הוא בעל תקן בטיחות מחמיר. אנשי התחזוקה מתקינים מעת לעת מגלשה חדשה, סולמות, נדנדה ועוד על פי הצורך. כל המתקנים הללו מיוצרים מחומרי גלם איכותיים שהם אינם רעילים. קיימת חשיבות רבה לנושא זה כיוון שהילדים לא אחת מלקקים את המוצרים הללו. כמו כן הפריטים החדשים לא מתחממים בשמש ולא הופכים ללוהטים, דבר שיכול לגרום לכוויות.

ציליה מעל מתקני השעשועים

בטיחות של הילדים מושגת גם על ידי התקנת ציליה מבד מעולה אשר מותקנת מעל כל המתקנים כדי למנוע מקרני השמש לחדור פנימה. מדובר בבדים ייחודיים שיש בהם חוסם UV ובדרך זו לאורך כל היום המקום מוצל, לרווחתם של הילדים.

בנוסף לכך מתקינים משטח גומי בכל השטח וכך אם הילדים נופלים, הם נמצאים על משטח זה, או לחלופין על משטח דשא סינטטי ולא נופלים על משטח בטון.

ציוד של כישורי חיים

אף על פי שמדובר בילדים קטנים, מקנים להם מעתה את הטיפים של כישורי חיים וזאת באמצעות משחקים שמותקנים בחצר למטרה זו שהם בעלי דרגת בטיחות גבוהה. כמו לדוגמה חנות מתנות שבה הילדים יכולים לרכוש לכאורה מתנות שונות, צרכנייה שבה אפשר לרכוש את כל מוצרי המזון לבית בהתאם לטעמם הקולינרי של הילדים.

כך גם ערוגות גינה שמטפחים אותן ומשקים את הצמחייה, כדי שהפרחים יפרחו לאורך תקופות ארוכות, תיאטרון בחצר שבו הילדים מחליטים ביניהם מה יהיה התפקיד של כל אחד וכך הם מנהלים משחק דמיון עשיר בעל תפקידים רבים והילדים מתחלים מעת לעת בתפקידים ונהנים ממשחק מושלם. בחצר ממוקם גם לוח פרספקס שאפשר לצייר עליו בהנאה גדולה משני צדדיו.

 

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות