משחקי הרכבה לילדים

משחקי הרכבה מהווים חלק בלתי נפרד מחיי ילדים כיום. כל הורה יודע כי כבר מגיל צעיר יש לחשוף את הילד למשחקי הרכבה התואמים לגילו וזאת בשל העובדה שמדובר על משחקים שמסייעים להתפתחות הקוגניטיבית, הרגשית והמוטורית של הילד וכן מאפשרים לו להעשיר את עולמו ולהעביר את הזמן שלו בצורה נעימה. משחקי הרכבה ללא ספק מהווים פתרון מצוין לכל הורה שמעוניין שכבר מגיל צעיר הילד שלו יפתח את כישורי החשיבה שלו. בין משחקי ההרכבה הפופולאריים ביותר ניתן למצוא כיום: הרכבת מגנטים, פליימוביל, לגו, סברס ועוד מגוון רחב של משחקים מעניינים ומפתחים.

משחקי הרכבה- כיצד הם תורמים להתפתחות של הילד?

אחד הדברים החשובים ביותר כבר מגיל ינקות הוא משחקים. כל הורה רוכש עבור הילד שלו, כבר מגיל לידה, משחקים התואמים לגילו. לכל משחק יש חשיבות שונה כאשר הוא מותאם לגיל של הילד. כבר בגיל ינקות ניתן לרכוש עבור התינוק משחקים שיכולים לגרות את החושים שלו ולהכיר את העולם דרכם. ככל שהילד גדל, המשחקים שרוכשים עבורו, כאשר הם מותאמים לגילו יכולים לסייע בהתפתחות השכלית והמוטורית שלו. באמצעות משחקי הרכבה באופן ספציפי, הילד לומד לפתח את כישורי המוטוריקה שלו תוך כדי הרכבת החלקים וכן תיאום הקשר בין העין ליד. פיתוח כישורים מעין אלה מעלה את הביטחון העצמי של הילד ומעצים את המוטיבציה שלו. מעבר לכך משחקי הרכבה תואמים גיל יכולים להסב הנאה גדולה לכל ילד שמשחק בהם ולפתח את החושים שלו. ישנם משחקים שיכולים לפתח את עולם הדמיון של הילד ואת היצירתיות שלו שכן, הם מאפשרים להרכיב מבנים שונים ולשחק בהם עם דמויות משחק שונות.

איזה משחקי הרכבה ניתן למצוא לילדים כיום?

משחקים להרכבה של ילדים כוללים כיום מגוון רחב של סוגי משחקים שניתן לרכוש בהתאם לגיל של הילד. בין המשחקים הללו ניתן למצוא משחקי פליימוביל הכוללים משחקי הרכבה המכילים פרטים רבים וסובבים סביב אובייקט כלשהו כגון: חווה, מכונית משטרה, כבאית ועוד. במשחק זה הילד לומד להשתמש באביזרים קטנים בכדי להרכיב אותם וכן ליצור עלילה שהוא מעוניין בה, בהתאם לסוג של הפליימוביל הנרכש. מעבר לכך ניתן למצוא משחק הרכבה העשוי ממגנטים המספק חוויה נהדרת של הרכבה לילדים כבר מגיל צעיר. המגנטים צבעוניים וניתן להרכיב אותם בקלות זה לזה, אמנם המבנים שמרכיבים מהם אינם יציבים, אך הם מספקים ללא ספק הנאה לילד שמרכיב אותם. מעבר לכך ניתן למצוא את המשחק הפופולארי ביותר הלא הוא: לגו. את הלגו ניתן למצוא במגוון גדלים, דגמים וסוגים וכל הורה יכול לרכוש לילד שלו את הלגו המתאים לו ביותר. כמובן שניתן למצוא גם פאזלים בכמות חלקים שונה המותאמת לכל גיל וכן, כיום ניתן למצוא פאזלים תלת ממד שניתן ליצור באמצעותם דגמים מרהיבים של מטוסים, מכוניות ועוד. משחקים נוספים הם משחקי קוביות המותאמים לרוב לגיל צעיר יותר, משחק סברס אשר מכיל חלקים שניתן לשלב זה בזה בצורה איכותית ועוד.

היתרונות של משחקי הרכבה לילדים

משחקי הרכבה לילדים מהווים את אחד הכלים המשמעותיים והחשובים ביותר בהתפתחות של הילד. הם מסייעים בחיזוק היכולת הקוגניטיבית והמוטורית של הילד, הם מסיימים בחידוד ההבנה שלו לגבי התפיסה המרחבית, הם מאפשרים לו ללמוד כיצד לשחק יחד עם חברים, לשתף את החבר בתובנות שונות על המשחק, לחלוק חלקים ועוד. כמובן שמעבר לכך, הם מעבירים את הזמן בנעימים, מפתחים בילד תחושת מסוגלות והצלחה, מחזקים את הדימוי העצמי והביטחון העצמי שלו, מסייעים בפיתוח הדמיון והחשיבה והיתרונות עוד רבים וטובים.

 

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות