האם פעילות ספורטיבית יעילה לחיזוק הביטחון העצמי

פעילות ספורטיבית תורמת מאד לבריאותם של הילדים, היא משפרת את הכישורים חברתיים, מחזקת את הביטחון העצמי, מקלה על חרדה ודיכאון ועוזרת לילדים עם בעיות קשב וריכוז.

התמודדות בנינג'ה ישראל

לדוגמה: ספורטאי בן 27, אשר מחזיק בגביע העולם בטיפוס, פיינליסט של נינג'ה ישראל. מספר שהטיפוס שינה את חייו, הוא ממליץ להורים לתת לילדים לבחור את הספורט שהם אוהבים, לכבד ולהקשיב לרצונות שלהם, כי הספורט שינה גם את חייו. בתור ילד, הוא לא היה תלמיד טוב ולא הרגיש ילד מוצלח במיוחד. הוא סבל מהפרעות קשב וריכוז הוא לא הרגיש שהוא יכול להתמודד עם הכול. הספורט בנה לו את הביטחון לחיים והספורט עזר לו ללמוד להתרכז בזמן נתון.

הוא מספר: "הייתי בחוג טניס וגם שם לא הצלחתי". בגיל 10 ביקשתי לנסות לטפס ובפעם הראשונה שטיפס על הקיר הגיע עד למעלה. זו הייתה הפעם הראשונה בחיים שחוותי הצלחה. היום אפשר להגיד כי אחוז גבוה מהאנשים המגיעים לקיר הזה בפעם הראשונה מצליחים לטפס עליו, זה קיר למתחילים שאמור להיות קל. וזה מעיד על החשיבות הרבה של חוויית ההצלחה בעיקר לילדים. מהר מאד הוא גילה שגם אם הוא אוהב ורוצה דבר מה, זה לא אומר שהוא לא טוב בזה, חשוב לנסות ולהתמיד ולעיתים יש סיכוי להצלחה.

התרומה שמספקת הפעילות הספורטיבית לילדים

פעילות ספורטיבית היא סוג של משימה כאשר מתעמלים במתקני כושר קיים הרצון לבצע את המשימה בהצלחה, כמו כל משימה שמנהלים בחיים אלא שהפעם זה לא קל. מדובר בבחירה, לצאת להתעמל במתקני כושר או להישאר בבית עם הסמרטפון. כאשר משתחררים מהסלולרי ויוצאים לאימונים על מתקני כושר, אפשר להתעמל ולהתחרות בחברים וכך להגיע להישגים ספורטיביים.

כך מרגישים סיפוק בהצלחתה. כאשר מתמידים זה עוזר לחיזוק השרירים ומבנה הגוף מתחיל להיות מוצק ויפה, ודבר זה משפר את הבטחון העצמי כאשר נראים טוב מבחינת המראה הכללי.

כיצד פעילות גופנית משפיעה על הנפש?

עבודות מחקר מוכיחות שפעילות ספורטיבית גורמת להפרשה של חומרים שונים במוח, ובהם אנדורפין וסרוטונין, החומרים האלה משפיעים כמו השפעה של מורפין על הגוף. הם משרים תחושת של רוגע והפחתה בכאבים.

קיים קשר בין עיסוק בפעילות גופנית לבריאות הנפש, כיוון שפעילות גופנית נתפסת בעיני הכלל כהתנהגות חיובית ילדים העוסקים בספורט זוכים לתשומת לב חיובית תשומת לב זו משפרת את תחושת הערך העצמי של הילד הערך העצמי מושפע מההתפתחות הפיזית מהתפתחות הקוגניטיבית והן מיחס הסביבה אל הילד. הערך העצמי כולל גם משאלות, עמדות רגשיות ואינטראקציות עם החברים שלו הן בכיתה והן בפעילות הספורטיבית.

קיימת מחשבה שהעיסוק בפעילות גופנית קשור בחשיבה חיובית, בדחיית מחשבות שליליות וברכישת מיומנויות שימושיות לאדם. אנשי מקצוע מובילים יודעים לטפל בהפרעות קשב באמצעות ספורט בהיפראקטיביות ובבעיות נפשיות. זוהי פעילות מצוינת להוציא אגרסיות, לבנות ביטחון ויכולת לפתרון בעיות.

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות