כל מה שצריך לדעת על בטיחות הילדים מחוץ לבית

בטיחות הילדים מחוץ לבית היא בעלת חשיבות עליונה להורים. ככל שילדים גדלים ונעשים עצמאיים יותר, הם בהכרח יבלו יותר זמן מחוץ לבית, בין אם זה בבית הספר, בפארק או במרחבים ציבוריים אחרים. חיוני ללמד אותם כיצד להישאר בטוחים ולהימנע מסכנות אפשריות.

זוכרים כמה מדהים היה בחוץ בתור ילדים? נראה היה שיש אינסוף זמן להרפתקאות ולחקירה. אך האם אתם גם זוכרים בכמה צרות הסתבכתם? בדרך כלל, להסתבך בצרות הוא חלק טבעי מהילדות. לרוע המזל של ההורים, הזמנים השתנו, ויש יותר דברים שצריך לדאוג מהם מאי פעם. לכן חשוב להדגיש את החשיבות של בטיחות ילדים מחוץ לבית. לפני שתתנו לילדיכם לצאת לשחק במזג אוויר נעים, שבו ודברו על עצות הבטיחות האלה להרפתקה הבאה שלהם. אנו מקווים שתקראו את המאמר הזה למן התחלתו ועד לסופו, כי בו נדון על - בטיחות ילדים מחוץ לבית.



טיפים להבטחת בטיחות הילדים מחוץ לבית

1. למדו ילדים על סכנה של זרים: יש לחנך ילדים על הסכנות הפוטנציאליות של זרים וכיצד להימנע מהן. יש ללמד אותם לעולם לא לקבל טרמפים או מתנות מזרים, ולספר תמיד למבוגר שאפשר לסמוך עליו אם זר ניגש אליהם.

2. הקימו מערכת חברים: עודדו ילדים שיהיה איתם תמיד חבר או אח כשהם מחוץ לבית. זה יכול לעזור להפחית את הסיכון שהם יאבדו או ייפרדו מהקבוצה שלהם.

3. הציבו גבולות: קבעו גבולות ברורים לאן מותר לילדים ללכת ומה מותר להם לעשות כשהם מחוץ לבית. זה יכול לעזור למנוע מהם לנדוד לאזורים שעלולים להיות מסוכנים.

4. דיון בבטיחות בדרכים: יש ללמד ילדים להסתכל תמיד לשני הכיוונים לפני חציית הרחוב, ולעולם לא לרוץ לרחוב. בנוסף, יש ללמד אותם לחצות רק במעברי חציה או צמתים ייעודיים.

5. תרגל מודעות למצב: עודדו את הילדים להיות מודעים לסביבתם ולסמוך על האינסטינקטים שלהם אם הם מרגישים לא בנוח או לא בטוחים. כמו כן, יש ללמד אותם לבקש עזרה ממבוגר מהימן אם הם זקוקים לסיוע.

6. ללמד עזרה ראשונה בסיסית: יש ללמד ילדים מיומנויות עזרה ראשונה בסיסיות, כגון כיצד לנקות ולחבש פצע, וכיצד להזעיק שירותי חירום במידת הצורך.

7. מעקב אחר פעילות מקוונת: ככל שילדים מבלים יותר זמן באינטרנט, חשוב לעקוב אחר הפעילות המקוונת שלהם וללמד אותם כיצד לשמור על בטיחות בזמן השימוש באינטרנט. על ידי ביצוע טיפים אלה וחינוך ילדים כיצד לשמור על בטיחותם, הורים ואפוטרופוסים יכולים לעזור להבטיח את בטיחות ילדיהם מחוץ לבית.



בטיחות ילדים בדרך לבילוי

לא לשכוח להיזהר גם בדרך לבילוי ולפעילות עם הילדים ולכן חשוב לבחור כסא בטיחות לרכב המתאים לגילו, משקלו וגובהו של ילדכם ולהשתמש בו נכון בכל נסיעה ברכב. על ידי כך, ניתן להגן על הילד ולהפחית את הסיכון לפציעה חמורה במקרה של תאונה.



מדוע ילדים צריכים להיות מודעים לסביבה
?

אזורי משחקים נפוצים כמו מתקן כושר לילדים. יכולים להכיל מפגעי בטיחות נסתרים, לכן חשוב ללכת לגנים שבהם המתקנים בטוחים ומאושרים לשימוש. שימו לב לחפצים חדים, זכוכית שבורה וסכנות אחרות. כאשר משחקים בחוץ ילדים צריכים לנעול נעליים על מנת להגן על רגליהם מפני סכנות בטיחות המוסתרות בדשא או במשטחי עפר. ילדים לא צריכים לשחק בחוץ בימים שצפויים להיות סופות רעמים. אפילו ימי שמש יכולים לחוות שינוי מהיר ובלתי צפוי במזג האוויר. אם מזג האוויר אכן משתנה באופן דרסטי, ילדים צריכים לחזור הביתה או לחפש מחסה - לא מתחת לעץ.

 

מועדון לקוחות גן-גנית - הרשם לקבלת מידע על מבצעים והטבות ייחודיות